Inte bara OS faktiskt!


Michael Phelps
har gjort det. Han har tagit guld i ÅTTA simgrenar. (4x100m medley, 100m fjärilsim, 200m medley, 4x200m frisim, 200m fjärilsim, 200m frisim, 4x100m frisim, 400m medley).
Han lär ju va nöjd alltså. 8 guld i samma OS, igår tangerade han Mark Spitz rekord med 7 guld i samma OS. Men idag smällde det, herrarnas final på lagkappen. Amerikanarna krossade världsrekordet och med det fick han sin efterlängtade åttonde guldmedalj.
Jag hade gåshud över hela kroppen när Jason Lezak simmade sista sträckan och bärgade guldet.
Och när vi ändå snackar gåshud kan vi ju snacka Phelps lopp igår. Herregud va nervös jag var, pojkvaskern ligger SJUA i vändningen men på nåt sjukt sätt lyckas han ta ikapp och vinna med EN fjuttig liten hundradel!
Även fast han stod överst på listan och även fast han segerjublade så blev jag ändå nervös av reprisen för det ser ut som att han inte har en chans att ta ikapp målgången. Helt sjukt faktiskt. Jag ska lägga upp nån video om jag hittar på nån så småningom.

Igår var det även final i herrarnas hundra meter. Alltså jag vet inte ens vad jag ska säga Usain Bolt krossar motståndet, han krossar världsrekordet avstannande och dansande in över mållinjen! Han sträcker ut armarna som ett flygplan efter 80-90 meter och helt enkelt dansar över mållinjen på nya världsrekordet 9,69!!!

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1219274

Kolla in länken om ni inte sett loppet. Another gåshuds moment!!


Sverige hade ingen bra os-dag igår tyvärr. 3 fjärde plats och missade medaljer men en sak förgyllde min dag. 
Tennis pojkarna Johansson/Aspelin. Efter sin 4.5 timmes match i förrgår var dom (inte så konstigt) lite slitna i finalen. Men dom bjöd på riktigt bra motstånd men schweizarna var lite för tuffa. En revanchsugen Roger Federer och nya lovande Stanislas Wawrinka var för svåra. Men dom tog en silvermedalj som ingen hade räknat med! Nöjd Nöjd Nöjd!

Det va nog all OS för stunden. Om 39 minuter ska Susanna Kallur springa häck-fösök. Ska bli intressant och se om hon håller.




Mja igår blev det jobba nåra timmar då, Hände väll inget överdrivet spännande mer än att Charlie Brown och Snobben va på kupolen och hängde!
Efter jobbet blev det en tripp till Krister och han va sur för att dom inte hade Mozzarelapizza på hemköp så då bakade vi egen pizza! Den blev väldans smarrig! Duktig som jag va så kom jag ihåg att ta bilder på mitt liv så en liten bildserie om våran italiano pizza passar väll bra in här!

Först ingredienserna!

mmm, mozzarela, basilika, (wannabe) parmaskinka, plommon tomater.




Bagaren!




Tomatsåsen som moi svängde ihop. 
ljuuuuuuuuvlig.



Det här är inte rätt ordning men här är två bagare och en smet!




Den uuuuuuuuutomrdentlig fina pizzan


Den blev god också. Av nån anledning fick krister för sig att grilla den på slutet så den blev lite mysko-looking men skitsamma! Skoj va det och den smakade bra, och man blev då jäla mätt på den.

Sen blev det kväll, och premiären för STAR WARS: CLONE WARS  (med engelskt tal)
Det va kärlek! Har läst massa om den och den har fått väldigt dålig kritik. Men nu har jag sett den och kan ärligt säga att alla kritiker kan ta sig i röven!
Jag och Johan satt och njöt heeela filmen. Det enda dåliga va att den va för kort! Och det va ingen sedvanlig gul text som rullade i början av filmen. Men annars en 8,8 av 10 skulle jag tro. Runt 8 - 9 iaf!
Blev ju lite upprörda känslor när filmen stängdes av mitt i men det fixade dom snabbt. Dock var det kattastrof att vi bara var TIO pers på hela bion. Hur tänker folk? Vart är alla nördar? Jag tror inte jag och johan är dom enda som gillar star wars här istan. Daniel och Koma var ju iofs där men Koma tyckte inte ens om den. Fyyyyyyyy.
Men i vilket fall som helst så är jag supernöjd!!


En fiiiin biokväll:




Fick ju lov att prova nya Fanta B'good också. Vilken kick! vitaminerna sprudlade i munnen tror jag. Smakade kolsyrad juice på nåt sätt. Rätt spännande faktiskt!

Men nu ska jag bänka mig framför tv:n så jag inte missar Fröken Kallurs häcklopp!



Kommentarer
Postat av: lys

SATC-mugg ?! hmm

2008-08-17 @ 16:18:54
URL: http://lisettefredrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0