Peace and Love is över

Ja tre dagars festivalyra är då över. Det va ju över redan i lördagsnatt men vem har tid att skriva blogg brukar jag tänka.
Jag tänker inte rescensera ingående alla jag såg men dom här han jag se iaf.
Torsdagen han jag med att kolla på: Miss Li, The Hives, Jason Mraz, Manu Chao, Ceasars, Mando Diao och CSS.
Fredagen blev det: Thåström, Sex Pistols, Millencolin, Kent.
I lördags klev jag in på: Sugarplum Fairy, 69 Eyes, Mustasch, Wiven Hand, Adam Tensta, W.A.S.P, Teddybears STHLM och Håkan Hellström.
Har rätt svårt att säga vem som va bäst men Thåström, Kent och Millencolin gör nog upp om den titeln. Teddybears gjorde en riktigt skön spelning också!
Ett par roliga saker som hände på P&L förutom spelningarna. Innan 69 Eyes spelning står jag bakom en gammal gubbe (65-70år). Så träffar han på nån som han känner och hon blir jätteförvånad att han är där. "Jo men du vet sa han, jag har ju inget armband men jag gick ner på stan vid 5 så då behövde jag inte visa nåt band." Såååå det måste ju ha varit P&L's äldsta plankare! Samma konsert ser jag en man (40-50) gå bakom en tjej och tokstirrar på henne. POW! så går han rakt in i en lyktstolpe. Han blir röd i ansiktet, vänder och går åt andra hållet. Humor!!
Samma spelning. Sångaren i 69 Eyes, hård som fan med svarta skinbrallor och väst och hela köret. Spontanbörjar sjunga "Här kommer Pippi Långstrump" på sin härliga finlandsvenska! Det är manligt!!!  Dom gjorde även en bra spelning så det var inte bara konstiga saker som hände där inte!


EM är slut för den här gången också! Spanien fick äntligen, äntligen vinna! Dom har väntat länge och dom har kämpat hårt! El nino är en ruggig fotbollsspelare och att han inte fick bättre betyg av aftonbladet och expressen är ju bara ett bevis på att dom inte förstår fotboll. Men grattis Spanien!!!



Jag kände såhär i måndags. Vad gör jag nu? Vad ska vi göra nu? Vad gör vi nu? Em är slut, P&L är slut. Meen redan i fredags kom ju räddningen. Den har legat i min fåtölj sen dess och bara väntat på mig. Samma dragningskraft som ringen hade om Frodo. Jag pratar om Super Smash Bror Brawl såklart!!! Vilket spel!  Det är ju så att man blir nörd?! Bäst bör det njutas av en Classic Wii dosa. Wunderbar!! Jag och mina kamrater Oskar och Krister körde en Smash kväll igår med Kakor, Marsmallows och Kicka varandras as av banan!!! Ett spel som måste spelas! Så om ni kommer in på fredag på Game så jobbar jag. Då kan ni få köpa ett exemplar av detta dunderspel så kan vi lira järnet!

Så nu är mina kvällar räddade ett tag framöver. Nya Buzz kommer ju till ps3  imorgon också! Och nya Guitar Hero Aerosmith har kommit också. Tops Spin 3 har ramlat in i butiken och det har även Battlefield: Bad Company gjort!! Oj oj oj, lön snart tack?

Kommentarer
Postat av: matty foppsicle

Jag vill bara poängtera en sak först och främst. Pippi är inte manligt.



BRAAAAAAAAAAAWL!



Blögg. Puss.

2008-07-02 @ 13:35:21
URL: http://fopps.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0