Vi hade ju iallafall tur med vädret!

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag utan dina andetag

Vad vore jag utan dina andetag
-----------------------------------------------------------------

Stolt Farbror/gudfar skriver!
Idag har världens sötaste pyra haft sitt lilla dop!
Iklädd vit dopklänning och rosa rosett satt hon nöjt i Farbrors famn. Var ju så mycket skoj att kolla på så inte hade man tid att protestera då inte! Gudfars lilla mysunge! Som vanligt ställde hon glatt upp på allt som har med kort att göra. Finns ju inget bättre än spegla sig och bli fotad! Underbar sång bjöd min fina flicka på också! Tur man hört den några gånger annars hade tårarna strömmat!
Sen var det dukat för bullkalas så det stod härliga till! 10 sorters småkakor 4 pajer och 2 stora tårtor var uppdukat. Bullfest i flera dagar fanns det kvar till också!
Sockerkicken har inte lagt sig än faktiskt. Många fina presenter blev det också! Hoppas prinssesstolen från farbror och faster var till belåtenhet.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så här kan det ju tydligen se ut 17maj:  Snö och flip-flops!
image3

Kommentarer
Postat av: elly

hah! den där snön var väl inget. ska lägga ut bildbevis på hur vi hade det här i leksands avkrokar... intressant också att du skrivit just utan dina andetag, för jag började nämligen försöka lära mig den på gitarr igår. :)

2008-05-18 @ 10:10:56
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: Mr Prestige

snö är skoj i maj!
Fika sjöng faktiskt Utan dina andetag på dopet igår ;)

2008-05-18 @ 16:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0