Coldplay och kakbak

Magisk Onsdag. Jag visste ingenting om såna förens igår. Vi tar det från början..

Jag vaknar, känner mig förkyld men det är inge bra att känna efter så jag trycker ctrl + z så blev det bra. Äter frukost och packar lite för min sthlmsresa. Får ett oerhört trevligt telesamtal från Johan som berättar att våra dräkter kommit! Var ju lite orolig att dom inte skulle hinna komma innan fredag men det va ju inga problem. Kineserna dom kan dom..
Han ju tyvärr inte åka och hämta mitt paket på en gång för bussen ville inte vänta (antog jag).
12.30 lämnade jag och pensionärerna Borlänge Resecentrum. Varför är det sånt hets påa tt man måste åka tåg när man ska någonstans?
Iaf så gled vi iväg, som vanligt blev jag och må dåligt av åkandet men det stoppade mig inte.  15.15 Landade vi på Centralen i Sthlm. Han va där i nästan 10 minuter innan jag träffade på en borlängebo! Hmm. Men han skulle också på Coldplay så det va lugnt.
Sen tog jag en tur på Åhlens City och mötte upp min syrra som är i sthlm den här månaden. Fick tag på en T-shirt och två par kallingar! Oh YEAH! Sen fick jag och syster panik för vi hade inga toa pengar, måste ha sett roligt ut när vi stod och rotade i min överdrivet stora väska efter småmynt. (som kuriosa kan jag berätta att vi skramlade ihop tillräckligt med pengar så vi fick gå på toa!).
Efter lite velande hit och dit och övervägande så kom vi fram till att vi skulle möta upp fika på hotellet och äta där så alla fick mat och blev nöjda och glada. Så lite tunnelbana och lite buss senare stod vi utanför Scandic Järva Krog!!
Letade reda på Fikis och checkade in på vårat rum sen var det raka vägen ner till restaurangen. Fantasilös och bara hungrig som jag var klev jag in på en Scandic Bugare (men det är grym coleslaw!!) och damerna  tog en varsin  Canneloni. Väldigt nöjda och glada eller snarare väldigt mätta och sega  gick vi upp till rummet efter att ha sagt hejdå till syster Jochan. Fik och jag tänkte planera lite i lugn och ro om vi skulle ta tunnelbana lr pendel lr hur det nu var bäst att ta sig till Globen. Plötsligt va klockan 7 och det började 7.30 så det blev en snabb taxiresa på det!! Haha, vad gör man inte för spänningen. Vid globen var vi inte själva kan ja lova. Helt fullsatt, jag såg inte en tom plats på hela stället.
Försökte se Björn nånstans i havet av folk men gjorde inte det. Har dock hört att han stod längst fram och va nöjd med det!!
Förbandet Albert Hammond Jr va riktit bra några låtar sen spelade dom ner sig men det va trevligt ändå.
Sen.... seeeeen... Strax före nio klev dom upp på scenen och redan från Life in technicolor var jag såld. Min riktiga extas och gåshud kom först i fjärde (har jag för mig) låten. In my place dååå var jag sjuktnöjd och galet kär i Chris!! Ljusshowen dom bjöd på var riktigt häftig och jag är imponerad.

Är också imponerad av dom här killarna som satt hyffsat högt upp och lyste på scenen hela kvällen



Det är dom som ser ut som svarta kokonger alltså....



Nu var det ju så brutalt tråkigt att man inte fick ha sin stora systemkamera med sig så vi fick lämna den utanför och ta bild med en fjantig mobilkamera... Det va nog det enda negativa med kvällen.....
Kort kan man summera det med: Grym show, väldigt bra spellista, trevligt mellansnack och riktigt nice att se deras inlevelse! Chris sa faktiskt att vi i sthlm va bättre än dom i paris och barcelona på att sjunga!!!
Roligt var också påvägen hem när vi (äntligen) fått tag på en taxi och han frågar (för inlevelse läs med brytning):
"Dom där Coldplay, är dom stora?"   Samt även när han frågat vad som spelar och vi försökte förklara som ungefärligt indierock hållet. "Är dom indier?". Haha, han va trevlig iaf..

Idag har vi lyckats sova över den goda hotellfrukosten så det blev statoilfrukost. Haha, inte så lyckat men men.
Sen bilat hem, slapp sitta själv med massa gamlamänniskor på en buss iaf!

Väl hemma blev det snabb mat. Inte snabbmat utan snabb mat, sen iväg till jobbet och prova min nya fina dyra snygga Star Wars dräkt! Den satt som en smäck!! Vissa delar sitter fruktansvärt fel men byxorna uppe under armarna så funkar det fint!! så viktigt meddelande KOM TILL GAME IMORGON FREDAG DEN 19/9 FÖR DÅ ÄR DET HAPPENING!!!!
så tack för dom orden haha. Kommer lägga upp bilder imorgon också antagligen.
Sen följde jag med Johan hem och stora vuxna pojkar som vi är byggde vi med lego!!
8 - 12 stod det på kartongen, jag tror dom menar 8 - 12 timmar att bygga det. Vi drog ihop den på 2,5 timmar iaf!! Och såhär blev resultatet..


Den ser inte så avancerad ut men den har massa lönnfack med uppfällbara grejer och doningar!!!

Och nu sitter jag här och msnar lite och bloggar (mycket?). Längtar tills imorgon faktiskt. Känns lite som julafton fast annorlunda..
Nu lär jag ju ha kompenserat för alla dagar av dåligt bloggande lr???


Är ju lite orolig för vad Totte tänker göra med min Jack när han hälsar på också. Jag frågade och jag fick till svar
"det kan jag inte ta här, fra kan avlyssna"
hmmmmmmm..... Kanske ska låsa in Jack?




JO men just ja!!! Jag och Johan har ju bakat kakor också!!! HAHAHAHA
Det är en spännande historia faktiskt. Vi bjöd med Telekiosken som hon kallas. (heter hon något annat?).
Så efter jag stängt och hon stängt sin butik (gissa vilken). Så åkte vi till Johan, drog en repa på Maxi och handlade det som behövdes och passade även på med lite snabbmat (snabbmat den här gången inte snabb mat)
Sen blev det äta sånt och kolla klart Bio-Dome som jag inte fick kolla klart senast jag va där! Sen råkade det bli lite provspelade av Wii, lite lite wii fit och lite mario och sonic goes atleter på olympen. huvudnumret är dock Teenager in Love på Rayman Raving Rabbids 2!!! har man inte hört den låten ska man gå in på youtube och söka på just Rayman - Teenagers In love. Den hade vi när vi bakade också!
Klockan 12 ungefär kom vi på att vi skulle baka iaf! Sagt och gjort så klev herrarna in och damen fick sköta kameran









Och såhär blev summan av kardemumman!!!



Man kan sammanfatta det såhär. GLÖM INTE MJÖLET
Hade ju iaf roligt så det står härliga till. HAHA..

Nu har jag ju skrivt ännu längre än när jag trodde jag skulle sluta förra gången... Nån som hängde med på vad jag menade??

Nu är det dags att sova iaf. Big day tomorrow!! glöm inte att besöka GAME Kupolen imorgon!!!




Kommentarer
Postat av: Totte

Kan tyvärr inte ta mig till Game kupolen imorgon, men ni får fota massor :)



2008-09-19 @ 00:21:13
Postat av: Rickard

Långt inlägg, härligt :D. Jag brukar också använda mig av ctrl+z rätt ofta i livet. Men en sak bara, betala för att gå och kolla på Coldplay, är du någon sorts bög eller?

2008-09-19 @ 18:13:09
Postat av: Palle

Haha coldplay :D vafan :D Snygga kakor, ibland kan man tro att du har gått livsmedel med mig :D "mjöl, nee det har vi krigat slut på" :D

2008-09-19 @ 18:18:49
Postat av: CC

Totte du kan va lugn vi har fotat massor ;)



Ricky. jovars jag är lite annorlunda, patrik som gjort mig sån!!!



2008-09-19 @ 22:26:00
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Osken

Vafan? Jag satt typ 15 rader bakom dig verkar det som. Du kunde ju fått åkt bil med oss. :D Dags att hålla lite mer kontakt?

2008-10-15 @ 00:22:26
URL: http://www.silverpennies.se
Postat av: CC

kanske ska vi göra det va? :D

vi är dåliga människor...

2008-10-15 @ 22:55:00
URL: http://randomprestige.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0