Hjälten.

Dribblar fram över halva planen, möter en motståndare och gör zlatanfinten och lurar upp han på läktaren. Driver vidare, väggspelar med en i mitt lag och får tillbaka den och gör helikopterfinten förbi nästa motståndare. Lägger ut den på kanten till högeryttern som kommer springande, han langar tillbaka ett perfekt inlägg och jag smackar dit den på helvolley helt otagbart för målvakten.
Nästa situation, vi har hörna, det blir rensning och motståndarna anfaller. Jag springer hemåt i slow-motion och precis när anfallaren är ensam med målvakten och ska rulla in den så gör jag en klockren glidtackling och bollen nästan limmas fast på min fot när jag bryter och motsåndaren faller som en fura över mina utstäckta ben. Jag kommer snabbt upp på fötter och startar anfall. Passfint och jag går förbi deras back på utsidan och viker inåt i banan och gör ett otagbart skott rakt upp i nättaket precis innan domarn blåser av matchen. jag kan höra "när vi gräver guld i usa" i huvudet..Mina lagkamrater är på väg mot mig i fullfart och jublar! Jag känner ett stooort flin sprider sig över mitt ansikte...
Ett ljud gör att jag hajar till och med ett ryck inser jag att jag sitter på min cykel frenetiskt trampande för att komma hem från jobbet. Blir lite generad och tänker "såg nån mig brista ut i ett fånleende när jag cyklade förbi?"

 Men vad spelar det för roll tänker jag och cyklar vidare. Jag är ju matchhjälte

Kommentarer
Postat av: Selma

Sicken kille ;)

2009-04-22 @ 08:15:27
Postat av: A-palle

Hahahaha :D Jag såg dig nog allt!

2009-04-22 @ 09:51:01
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Rickard

Öhm. Dagdrömde du bara eller?

2009-04-22 @ 18:25:17
Postat av: CC

man vet inte om det va en dröm eller inte....

2009-04-22 @ 22:55:51
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Rickard

Åh fan. Om du kommer med i Manchester United (för ingen vill väl spela i Arsenal i England, right?) kan du väl ta Gary Nevilles autograf åt mig?

2009-04-23 @ 13:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0