BlondinCC en ensam stackare?

Nu fick jag en ny tanke, eller rättare sagt en tanke som jag har haft många gånger och disskuterat med några människor men nu vänder jag mig hit.
Är det något fel att gå ut att äta lunch själv?
Jag tycker ju inte det är det, förstår inte riktigt vad det är för fel med det och varför det skulle vara pinsamt. Har hört många sagt att det är pinsamt men aldrig hört någon vettig orsak till varför och vad det skulle vara för konstigt med det.

Någon som kan lägga upp och berätta för mig?

Och lika bio, kan man gå på bio själv? Vart går gränsen för att bara ha roligt och vart man bara blir en ensam stackare?
Vi alla har väll känt att idag kan veeeerkligen ingen umgås, varför kan man inte bara få ha roligt på egen hand då utan att få ensam-stackare-stämpel?





Ensam?

Kommentarer
Postat av: Rickard

"Pinsamt att äta lunch själv" vem fan har sagt det? Måste vara någon osäker fjortis. Det är väl för fan inget pinsamt med det, vissa dagar känner man kanske att man inte pallar med att föra en diskussion - eller helt enkelt vill käka i fred? Kan inte ens tänka mig att andra människor på lunchstället tittar på någon som äter själv och tänker "haha vad pinsamt, han/hon äter själv". Jag kan i alla fall fan inte bry mig mindre. Vilken tragisk människa som går i dessa tankebanor och menar att det är pinsamt att äta lunch själv. Jag lackar fan ur.



Det är i och för sig inte något fel med att gå på bio själv men det är ju lite av en dejting och social sak att att gå på bio. Jag skulle nog inte gå på bio själv; inte för att det är något fel med det men ska jag se filmen (utan eget valt sällskap) kan jag lika gärna ladda ner filmen och kolla hemma och prassla med min godispåse hur mycket jag vill.



Just my 2 cents...

2009-03-30 @ 00:00:16
Postat av: A-palle

Haha, det är soft att äta själv! Det gör jag hela tiden typ(jobbar i ett fattigt skift :D). Ibland blir jag faktist lite less nuförtiden när folk följer med. Iaf om det är tråkiga personer.



Fast middag däremot, alltså om jag har slutat och tar bilen till nån pizzeria eller så, då tar jag alltid med mej maten hem.



Klockren bild :D

2009-03-30 @ 00:10:35
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Totte

Det finns inget bättre än att gå på bio själv, helt underbart...you should try it :D

2009-03-30 @ 00:28:44
Postat av: Aggie the butcher

Det finns faktiskt en hel hög med avhandlingar och vetenskapliga artiklar runt ämnet att äta måltider på egen hand offentligt. Jag kan tipsa dig om några så kan du få ordentlig insikt i ämnet.. ;)

2009-03-30 @ 16:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0