Ungdomen himself!

Det va en gång en kille som skulle handla fikabröd till sina syskon och sig själv,
han handlade kakor och bullar och kaffe och te och alkoholfri päron dryck
när han kommer till kassan säger hon i kassa.
"det är 18års gräns på dom här"
 "men det är ju ALKOHOLFRI päron dryck" säger jag lite förvirrat
 "det spelar ingen roll jag måste ha legitimation" säger den lilla fan i kassan.
 "men jag har inget legg med mig, och den är ju ALKOHOLFRI och jag ÄR över 18"
"nej jag kan tyvärr inte sälja dom åt dig" säger hon då.

så det slutade med att jag inte fick handla ALKOHOLFRI pärondryck för jag är inte över 18


Vad säger man? hur gammal är jag egentligen? Får jag köpa energidryck?  Får jag ens köpa en liter mjölk?


Jag funderar på att gå tillbaka och ta kort på henne och hänga ut henne på min blogg. haha. Det vore nånting känner jag!



Och ja det va på Ica Maxi det hände...

Kommentarer
Postat av: Niklas

hahahaah :DD såå styggt... :P

2009-05-07 @ 01:56:11
Postat av: tiny

hahahahaha (; lilla cc(;

2009-05-07 @ 14:21:44
Postat av: tsl

jag förstår hela händelsen.... =D

2009-05-07 @ 23:02:14
Postat av: Rickard

Hahaha "den lilla fan i kassan". Låter ju helt sinnesjukt att man inte får köpa alkoholfri pärondryck utan legitimation tbh. Häng ut horan för fan! :D

2009-05-07 @ 23:41:24
Postat av: Totte

ROFL

Det var den bästa jag har hör på väldigt länge... :D

2009-05-09 @ 16:32:35
Postat av: Anonym

hahaha...jag kan inte andas... :D

Men trösta dig med att hon nån gång vill ha spel till sin PC ;)

2009-05-10 @ 21:11:09
Postat av: Linda M.

Jag som jobbat där vet att de flesta av den nya personalen är så jävla klåpiga och dåliga att dom inte lärt sig hur man ska göra.

Du hade rätt och hon HADE fel kan jag säga, jag som vet. Tyvärr långt ifrån första gången det händer....

2009-05-11 @ 14:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0